Juf, juf: als je verbetert, doe het dan wel goed!

Zoonlief komt thuis met een mooi werkstuk, dat hij met een klasgenoot gemaakt heeft. Eén van mijn andere jongens kijkt ernaar en vraagt verwonderd: "Waarom staat er HET ?" Niet helemaal snappend wat hij bedoelt, kijk ik er ook even naar. Juf heeft DE doorgestreept en veranderd in HET.
De volledige zin wordt dan: " het is het negende bedreigde diersoort".
Wij bedenken ons dat het slaat op soort en eh...ja, als je daar over na gaat denken, weet je het zelf ook niet meer. Dus zoeken we het op. In het online woordenboek staat toch echt dat het om DE diersoort gaat....dus lief kind: je had gelijk!
Nu ga ik niet beweren dat ik alles foutloos doe. Ik zou niet durven. Maar als je als juf verbetert, is het wel handig dat het ook klopt..... ;-)


afb. morguefile.com

Reacties