Bettina Drion: je hebt er een fan bij!


Libellebeurs, mei 2018: zoals de traditie wil, was ik erbij, samen met mijn ‘beursvriendin’. We struinen een paar keer per jaar bepaalde beurzen af, op zoek naar nieuwe ideetjes, leuke workshops en gewoon even gezellig een dagje uit. Allebei boekenwurmen, dus boekenstands hebben zeker ook onze aandacht. Dit keer besloten we te gaan handletteren op een tas. Toevallig of niet: het bleek een workshop te zijn, gegeven door de schrijfster Bettina Drion.

Mijn leesaanwinst na de beurs....
Workshop

Naast de leuke workshop promootte Bettina natuurlijk ook even haar boeken en vertelde iets waarom ze over dit thema had geschreven. Ik besloot de boeken ‘Porselein’ en ‘De engel en de adelaar’ te kopen. Beide boeken gaan over de tweede wereldoorlog, maar spelen zich ook af in de tegenwoordig tijd. Een boek over goed of fout, Jodenvervolging, de liefde en keuzes maken. Het geeft je dus heel veel stof tot nadenken… ‘De engel en de adelaar’ schreef ze trouwens samen met Hans van den Pol.

Mijn tekst op mijn linnen tas

Boeken verslonden

Ik las de boeken niet gewoon uit; ik verslond ze! En eerlijk gezegd: ik ben niet snel zo enthousiast. Veel geleende boeken van de bieb gaan terug, zonder dat ik veel verder ben gekomen dat de eerste bladzijden. Waarom? Tja, ik moet wel geboeid zijn! Het was nu zelfs zo erg, dat ik heel bewust het boek ’s avonds eerst maar uitlas, dan kon ik de andere dag tenminste weer gewoon aan het werk! Ik vond mezelf namelijk iedere keer terug in het boek, terwijl ik eigenlijk de kamer wilde schoonmaken enz.

Ik vond mezelf namelijk iedere keer terug in het boek….

Boeken kopen?

Nee, wees gerust, dit is geen reclamepraatje, Bettina weet hier niets van! 
Als je geïnteresseerd bent in het leven tijdens de oorlog, maar ook als je houdt van psychologische romans: deze boeken moet je gewoon lezen!

Reacties