Lekker schrijven, met dit warme weer

Half juli, half Nederland heeft al vrij. In ieder geval van school. En dat is maar goed ook met dit weer. Warm, droog en o, jongens, wat een ellende...niet dus. Tenminste niet voor de meesten onder ons. Maar ja, de boeren en tuinders e.d. zitten er maar mooi mee. En je zal nog maar moeten werken met dit weer! Het is weer om buiten op een terrasje aan het water door te brengen. Nee, alstjeblieft niet aan het strand. Ik word al gek bij het idee! Over al die vieze, bezwete lichamen heen moeten stappen om ergens nog tien zandkorrels voor jezelf te kunnen vinden, nadat je je auto al uit gezwommen bent, na een rit van twee uur, waar je normaal een kwartier over doet. Blèh, laat maar!


Fijne beroepen?

Nu kan je natuurlijk je af vragen welke beroepen nu dan wel leuk zijn om te doen. 

  • Werken bij een strandtent... Gezellig hoor, maar help, wat druk!
  • Badmeester .... Nou, al die eigenwijzelingen die zo graag stunts uithalen, dat jij ze weer moet redden!
  • Zonnebankmedewerkster....Mwah, zo slecht nog niet! Je hebt toch geen klanten: die liggen buiten bruin te bakken!
  • IJscoman....Néé, het ijs is niet bij te koelen én vooral: er schijnt nu al een wespenplaag te zijn! Ieuw!
  • Kantoorpikkie met airco... Koel, maar je mist wel het mooie weer!
  • Campingbaas...Heerlijke vakantiesferen met klagende gasten omdat er geen zwembad is ;-)
  • Of....natuurlijk: de digitale nomaden!

Digitale Nomaden

Jawel, niets beters met dit weer dan een digitale nomade zijn. Werken op de mooiste plekken, waar jij maar wilt. Met dit weer hang je vast lekker in een hangmat op een tropisch strandje je ding te doen. Mmm, niks geen warme kantoorzalen of zeurende badgasten. Zijn ze er wel? Mooi, dan vertrek je gewoon weer. Op naar de volgende beste werkplek voor dat moment. Poef, je zal maar digitale nomade zijn! Sst, niet verder verklappen, maar:

Flexibele werkplek zzp'er

Ik ben zzp'er, heb dus mijn eigen bedrijfje en kan werken waar en wanneer ik maar wil. Zolang ik mijn deadlines maar haal (en dat moet die digitale nomade toch ook) maakt het allemaal niet uit. Of ik nu 's nachts wil werken tijdens deze zwoele temperaturen en overdag lekker op een stretcher lig bruin te bakken (oké, vinden kinderen en hond waarschijnlijk een minder goed idee), of dat ik mijn laptop oppak en midden in winkelend Amsterdam ga zitten: wat ik wil. Vervelend werk? Ik bepaal zelf welke opdrachten ik wel of niet doe. Eigenlijk voel ik me stiekem een digitale nomade in het klein. Ideaal met een gezin! Nu nog een leuke naam verzinnen. Want zzp'er klinkt zo saai en dekt ook de lading zeker niet. De vrijheid dat je overal kan werken als ik maar internet heb. En mijn laptop. Maar digitale werker is niks, zegt ook niks over die vrijheid. Grr...

Dus kom maar op met die opdrachten

Meer dan 40 graden volgende week? Voor mij geen probleem. Kom maar op met die leuke opdrachten! Al moet ik plaats nemen in mijn sloot om af te koelen: ik schrijf ze voor je!

Reacties