Even voorstellen aan mijn collega Tom

Hoewel ik officieel een eenmanszaak heb, ben ik in het gelukkige bezit van een collega. Hij heet Tom. Ik hoop niet dat ik bestraft word voor kinderarbeid, want eigenlijk is meneer nog iets te jong om te werken, maar hij vindt het zo leuk en ik vind het wel wat hebben. Meneer zorgt goed voor mij. Zo af en toe komt hij even een bemoedigend schouderklopje geven of krijg ik een spontane knuffel van hem. Owh...dat kan ik misschien ook beter niet openbaar maken want 'intimiteiten op de werkvloer' ligt ook wat gevoelig. Maar voor de goede verstaander: ze zijn zeker niet ongewenst! Dus dan mag het wel, toch?

Meneer Tom wordt soms vergezeld van Felix. Probleempje: Felix eet alleen mijn lunch op, maar is net zo gezellig hoor. Tom houdt  me gezelschap tijdens mijn werk, zorgt voor wat warmte bij koude handen en regelt een vrij monotoom achtergrondmuziekje. (Hoewel Felix dáár nog veel beter in is...)
Omdat Tom alleen niet zo goed snapt dat zitplekken en schouderklopjes twee verschillende dingen zijn, heb ik maar een eigen zitplek voor hem geregeld. Uiteraard wel in de buurt van mijn laptop, want meneer moet wel bij de hand zijn mocht dat nodig zijn....

Alleen nog een beetje jammer dat hij niet snapt dat je voor je werkgever zo af en toe koffie hoort te halen...maar hoe leer ik hem zoiets?

Reacties